Розвиваючи мислення, моделюємо власне майбутнє

3 вересня 2015 р. наш навчальний заклад став учасником обласного експериментального проекту під назвою «Розвиток логічного мислення молодших школярів засобами інтелектуальних ігор». Його керівниками призначено кандидата педагогічних наук, завідувача кафедри ЧОІПОПП Світлану Анатоліївну Гарячу та завідувача відділу початкового навчання  Людмилу Насибівну Добровольську. Тож ми радо вітали у гімназії гостей з області Світлану Гарячу, Людмилу Добровольську, міського очільника освітян – завідуючу методичним кабінетом Наталію Строкань та методиста початкової освіти міста – Галину Карлик.

Першим кроком до втілення ідеї було введення до навчального плану нового предмету «Шахова логіка». Авторами-першопрохідцями стали вчителі Богма Тетяна, Давиденко Ольга, Березанчук Ірина, Шевченко Світлана. До інноваційного процесу активно долучився керівник шахового гуртка, майстер інтелектуальної гри Андрій Чопоров. Експеримент динамічно набирав обертів: змагання, турніри, відкриті майстер-класи з шахів. З відкриттям проекту в гімназії народився новий рух, ініціатива – розвиток мислення, логіки, інтегроване навчання, підвищення якості математичної освіти, вміння приймати обдумані рішення, етикет спілкування, командний дух, партнерські стосунки. Всі ці надбання було продемонстровано в ході зустрічі із нашими гостями.

Та головне, що відзначили усі присутні, це – радість в очах дітей та творчий вогник у педагогів-домінанту будь-якої нової справи. «Як зробити дитину, яка навчається у школі, щасливою?» – про це турбуються вчителі 1-х класів пілотного проекту «Нова українська школа». Саме застосування інновацій передбачають докорінні зміни існуючих стереотипів організації навчального процесу, його змісту, нових форм і методів роботи. Олена Пасенко та Олена Уварова в пошуках оригінальних, нестандартних підходів. І їм це вдається!!! Продуктом інновацій, творчої діяльності є зростання майстерності вчителя і радість успіху молодшого школярика. І не лише бажання пізнати нове, а й бути здоровим, – ось золоте правило для усіх учасників освітнього процесу. Успішність навчання учнів в школі визначається ще й рівнем стану здоров’я.

Тож  фрагменти навчання за методикою В. Ф. Базарного наразі втілюють «у життя» та успішно апробують класоводи 2-х класів Оксана Стець та Алла Верещака.

Не секрет, що в педагогіці важливо, щоби дитина виросла не просто красивою і розумною, а й здоровою, і почувалася комфортно серед однолітків. В рамках наших експериментів варто додати, що уміння логічно мислити, виховання морально-вольових якостей, розвиток емоційної сфери та набуття учнями певних знань, умінь та навичок, які необхідні для проявлення творчого потенціалу – важлива справа. Створення інтелектуального фону на уроках, який пробуджує дитячу думку, уяву, спостережливість – головне завдання гімназійних вчителів. Бо саме вони на початковому етапі формують живий інтерес до знань, мотивуючи учнів-старшокласників «прогнозувати», моделювати своє майбутнє.

 

Як це вдається вчителям початкової школи – запрошуємо до перегляду відеороликів.