Щорічний звіт директора (матеріали батьківської онлайн-конференції)

Шановні батьки, ось і добіг кінця 2019-2020 навчальний рік. По-справжньому високосний, він був не гіршим і не кращим за попередні, але, поза сумнівом, – інакшим!!!

Уся гімназійна спільнота (і педагоги, і батьки, й учні) гідно прийняли виклик дистанційного навчання.  На початку року, звісно, ніхто не планував пандемії, як і не готувався до неї. Однак, навчальний процес не припинявся, а про своєрідний перебіг його ви можете детально дізнатися із серії матеріалів на шкільному сайті, в яких ми відверто та відкрито поділилися широким спектром діяльності колективу впродовж складного карантинного періоду. Принагідно від імені всього колективу висловлюю щиру подяку батькам, які не кинули власних дітей напризволяще у лабіринтах електронних платформ та нетрях онлайн-інструментів, активно спілкувалися  з класними керівниками, узгоджували свої дії, і саме злагодженій співпраці ми спільно досягли мети: діти навчалися, отримали заслужені оцінки  та документи про освіту. Ми разом здобули корисний досвід і дійшли певних висновків.

  1. Наші педагоги володіють цифровими компетентностями, здатні бути гнучкими та мобільними і готові вдосконалювати свої знання та навички. Знаємо свої сильні та слабкі сторони, проведено моніторинги, проаналізовано та визначено ті сфери, в яких потрібно працювати ще наполегливіше.
  2. Наші батьки – жертовні і наполегливі, адже паралельно з педагогами опановували нові можливості та вдосконалювали навчальний інструментарій. Цей досвід  згодиться в майбутньому, адже з вересня планується створення єдиної електронної платформи для дистанційного навчання, яке буде проводитися паралельно з очним.
  3. Діти, які сумлінно навчалися до початку карантину, відчули ще більший смак до навчання, оскільки, здобуваючи знання самостійно, повірили у власні сили, переконалися в тому, що ніщо не стане на заваді людині, яка прагне зростати. Тим паче, що, крім підручника та педагога, існує ще безліч можливостей для дистанційної самоосвіти. На жаль, не всі учні скористалися широкою палітрою запропонованих педагогами онлайн –ресурсів для дистанційного навчання через ряд об’єктивних та суб’єктивних причин (відсутність швидкісного Інтернету, відсутність сучасних гаджетів чи мотиваційних та організаційних  практик в родинах). Таким учням було запропоновано роботу за індивідуальними графіками,  з підручниками та зошитами, які було перевірено належним чином з метою об’єктивного оцінювання.
  4. Суттєво знижено градус недовіри батьків до вчителів, оскільки батьки на власному досвіді зрозуміли, як складно мотивувати дітей і якою насправді тяжкою є вчительська праця, де «нерви паляться, мов хмиз сухий…».
  5. Якими б чудовими не були дистанційні ресурси, ніхто і ніколи не замінить живого спілкування педагога і дитини, а  перебування у соціумі є чи найважливішою умовою щасливого дитинства.

Впродовж року, що минув, гімназія утримала лідерські позиції в предметних олімпіадах та Малій академії наук України, успішно реалізувала культурологічний проєкт «Кухня народів світу», здобула традиційне лідерство у спортивних змаганнях, зокрема, у баскетбольному турнірі.

Педагоги гімназії стали активними учасниками обласної виставки «Освіта Черкащини», отримавши високу оцінку та відзнаки за підготовлені цифрові ресурси та методичні посібники.

Нам вдалося суттєво поліпшити освітнє середовище:  окрім літніх ремонтів, впродовж року було створено  та оснащено інклюзивну кімнату, мистецьку студію, створено сучасну гончарну майстерню, оновлено хімічний кабінет, відремонтовано кабінет медичної сестри, здійснено поточний ремонт сучасної вбиральні для дітей з особливими потребами, встановлено систему відеоспостереження (8 сучасних відеокамер), суттєво поповнено новими насадженнями наш шкільний дендропарк, отримано грант Британської ради для оснащення відкритого освітнього середовища проєкту.

2020 рік став роком завершення обласної цільової програми «Інноваційні школи Черкащини», учасником якої була наша гімназія. Громадське звітування школи відбулося у лютому, однак вважаємо за доцільне запропонувати вам для широкого перегляду комплексний звіт у розрізі терміну дії програми.

Детальніше (у цифрах, іменах та світлинах) про все сказане вище ви можете дізнатися з наступних презентацій.

Після перегляду запрошую вас, шановні батьки,  поставити оцінку діяльності роботи директора, як це робилося зазвичай у процесі підсумкових батьківських конференцій. Формат цьогорічного онлайн-звіту надає можливість для голосування не лише представницьким делегаціям, а всі нашим батькам, чия думка та оцінка для нас особливо важлива!!!

Голосування відбудеться у батьківських вайбер – групах. Окрім голосування, ми розраховуємо на ваші щирі коментарі,  критичні зауваження та  раціональні побажання, які будуть неодмінно враховані у процесі планування  та організації нашої роботи на наступний навчальний рік. Скажу більше: саме завдяки вашим критичним зауваженням та ініціативам відбувалися радикальні зміни та перетворення в попередні роки, тому розраховую на конструктив і надалі.

Щиро вдячна за ще один рік в літописі нашої школи усім, з ким мала за честь прожити  його натхненно, віддано і з любов’ю,- колегам, батькам та гімназистам!!!

Освітнє середовище

1. Інклюзивна кімната

2. Мистецька студія

3. Гончарна майстерня

4. Хімкабінет

5. Кабінет медсестри

6. Вбиральня для дітей з особливими потребами

 

Фінансовий звіт за 2019 2020 н.р.

 

Громадське звітування – 2020 (Запрошуємо до перегляду презентації)

 

Узагальнюючий звіт

 про роботу Золотоніської гімназії ім.С.Д.Скляренка – учасниці обласної цільової програми «Інноваційні школи Черкащини»

Золотоніська гімназія ім С.Д. Скляренка Золотоніської  міської ради Черкаської області.

Протягом 2019-2020 н.р.  Золотоніською гімназією ім.С.Д.Скляренка було реалізовано 3, узагальнюючий  (практичний) етап.

Завдання, заплановані на  рік, були виконані: зокрема, відремонтовано фасад; виготовлено проектно-кошторисну документацію та проведено експертну оцінку на капітальний ремонт  приміщень загального використання з тотальною заміною дверних блоків; систематизовано інформаційні ресурси навчального закладу;  платформу Mobi School- електронну версію школи для дистанційного та інклюзивного навчання;  оновлено розділи шкільного сайту; створено авторський продукт на реалізацію обласного експерименту «Шахова логіка»; було проведено капітальні ремонти  вестибюлю гімназії, кабінетів географії, лінгафонного кабінету та кабінету для першокласників НУШ за програмою «Інтелект України», повністю оснащено фундаментальні кабінети фізики, хімії та біології як СТЕМ-лабораторії, облаштовано кабінет інклюзивного навчання, класу мистецтв, гончарної майстерні, кабінету медичної сестри, вбиральні для дітей з особливими потребами.

 

На реалізацію етапу було проведено ряд методичних заходів, а саме: проведено засідання педагогічної ради «Дитиноцентрична навчально-освітня модель: ризики та переваги», конференцію «Дистанційна освіта- один із напрямків розвитку освітнього процесу». Можливості та напрямки дистанційної освіти для вчителів та учнів», проведено семінари-тренінги з педагогами на оволодіння платформою Mobi School; батьківський лекторій з питань  безпеки  в інтернеті, а також семінар «Конструювання та раціональна організація комп’ютерно-орієнтованого уроку. Перспективи та вдосконалення». Питанню впровадження СТЕМ-технологій були присвячені засідання методичної та педагогічної рад, а також міські семінари-практикуми вчителів фізики, хімії та біології.

У процесі реалізації заходів третього  етапу не вдалося перепрофілювати підвальне приміщення, однак, було знайдено можливості провести поточні ремонти колишніх санвузлів та душових кімнат для обладнання гончарної майстерні. Крім того, не вдалося здійснити запланований капітальний ремонт приміщень загального користування через відсутність фінансування. Незавершеним залишається будівництво шкільного басейну.   Питання оснащення відеостудії було перенесено на наступний рік, натомість було оснащено гімнастичний зал гімназії сучасними тренажерними комплексами.

Брак фінансування став основною проблемою  реалізації проекту у повному обсязі.

Упродовж зазначеного етапу реалізації Програми в освітній процес упроваджувалися інноваційні технології навчання, спрямовані на реалізацію напрямку інноваційного розвитку гімназії – індивідуалізації- з проекцією на багатовекторне компетентнісне навчання учнів. Цьому сприяв синтез технологій то освітніх ідей:

  • ідеї саморозвитку М. Монтессорі;
  • ідеї розвивального навчання Б.Ельконіна та В. Давидова;
  • ідеї формування творчої особистості (Г.Ващенко, Б.Шаталов, Е.Ільїн);
  • ідеї гуманізації освіти, створення «ситуації успіху» (А. Макаренко, В.Сухомлинський);
  • ідеї проектного навчання (Дж.Дьюї, В.Кілпатрик).

За період участі у Програмі успішно спрямовано роботу щодо якості навчального процесу та участі гімназистів у конкурсах, олімпіадах, захисті наукових проектів робіт МАН. Для прикладу інформуємо про перемоги на Всеукраїнському рівні за останній період (2018-2020 н.р.):

Інформація про переможців обласних олімпіад, конкурсів-робіт МАН та лауреатів Всеукраїнського етапу

Пліс Анна – перше місце у захисті робіт МАН на Всеукраїнському етапі у номінації «Історія».

Переможці Всеукраїнського етапу конкурсу учнівської творчості

«Об’єднаймося ж, брати мої» у номінації «Література » – Жорнова Дарина,

у номінації «Історія» – Казка Ліна та Пліс Анна;

Лауреати Всеукраїнського конкурсу-захисту  робіт МАН у номінації «Екологія» – Стужук Аміна, у номінації «Географія» – Жорнова Дарина, у номінації «Хімія»- Охрімчук Влада, Бакум Володимир – у номінації «Прикладна математика», Фоменко Анна – у секції «Історія».

Лауреати Всеукраїнських олімпіад : Салов Нікіта (хімія, французька мова), Охрімчук Влада (економіка), Бакум Володимир – математика,  Жорнова Дарина (географія).

Добровольська Катерина – перше місце у захисті робіт МАН на Обласному етапі у номінації «Англійська мова».

Лауреати Всеукраїнських олімпіад : Жигир Анастасія (Російська мова), Охрімчук Влада (економіка).

Лауреат Всеукраїнського конкурсу-захисту  робіт МАН у номінації «Фізика» – Пузєєв Максим.

Участь у проектах

Міжнародний рівень

  1. Програма майбутніх лідерів «Flex».
  2. Міжнародний українсько-канадський проект «Новітній учитель 21 століття» з дистанційного вивчення англійської мови.

Всеукраїнський рівень

  1. Всеукраїнський проект «Школа – територія прав людини».
  2. Всеукраїнська освітня програма «Розуміємо права людини за підтримки SIDA (Шведського агентства з питань міжнародного розвитку)».
  3. Всеукраїнський освітній проект «Відкривай Україну».
  4. Участь у роботі Літньої школи та заочні курси вчителів при British Council.
  5. Всеукраїнський проект з вивчення іноземної мови SMARTSCHOOL (у співпраці з компанією Лінгвіст).
  6. Експериментальна електронна платформа для дистанційної освіти «Mobi school».
  7. Всеукраїнський проект «Health school».
  8. Проект з організації здорового шкільного харчування Євгенія Клопотенка «I Cult food»

Обласний рівень

  1. Екологічний проект з природознавства «Юний дослідник».
  2. Екологічний проект «Охорона здоров’я».
  3. Проект з національно-патріотичного напрямку «Лицарське козацтво».

 

Експериментально-дослідницькі проекти:

Всеукраїнський рівень

  1. «Науково-методичні засади впровадження фінансової грамотності у навчально-виховний процес навчальних закладів» на 2012-2019 роки.
  2. «Науково-методичні засади впровадження вітчизняної моделі медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів».
  3. «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти» на базі загальноосвітніх навчальних закладів на 2017-2022 роки.

Регіональний рівень

  1. «Розвиток інтелектуальної культури молодших школярів засобами шахової логіки» 2015-2019 рр.
  2. «Організаційно-педагогічні умови використання робототехніки «LEGO» для розвитку обдарованих дітей».
  3. Обласна цільова програма «Інноваційні школи Черкащини» на період до 2020 року.

 

Основні напрямки діяльності закладу (навчально-методичний, виховний,  оздоровчий) націлені на втілення ідеї «Школи рівних можливостей».

Кошторис, запланований на 2018-2020 рік, виконаний повністю, про  що свідчать порівняльні діаграми за період з 2015  по 2018 роки. Участь у Програмі стимулювала органи місцевого самоврядування брати участь у співфінансуванні, таким чином за роки експерименту рівень фінансового забезпечення  навчального закладу суттєво зріс:

 

З-поміж завдань на 2019-2020 рік ключовими залишаються наступні:

  • продовження експерименту з пілотування НУШ;
  • створення освітнього середовища для впровадження НУШ у початковій школі;
  • завершення капітального будівництва шкільного басейну;
  • проведення капітального ремонту приміщень загального користування з тотальною заміною дверних блоків;
  • облаштування вбиральні для дітей з особливими потребами, капітальний ремонт кабінету медичної сестри; ремонту фрагментів даху ;
  • створення належних  умов для повної реалізації ідей інклюзивної освіти;
  • створення проектно-кошторисної документації для реалізації ідеї   Бізнес-Міста та налагодження системної роботи з метою вдосконалення на практиці базових  освітніх компетентностей.

Гімназія потребує практичного навчання  учителів фізики, хімії та біології з питань ефективного використання СТЕМ-обладнання, а також асистента учителя в інклюзивному класі;  своєчасного інформування про можливість отримання якісної методичної допомоги в освоєнні сучасного обладнання та його доцільного використання у практиці роботи,  а також обміну практичним досвідом з колегами, які досягли реальних успіхів в інноваційних перетвореннях своїх навчальних закладів та освітніх систем.

2 коментаря на “Щорічний звіт директора (матеріали батьківської онлайн-конференції)

  1. Дякуємо за проведену роботу. Чи можливо в наступному навчальному році ввести факультативом вивчення другої іноземної мови(ми хотіли б французьку) для учнів, які мають бажання? Чи просувається якось будівництво басейну, можливо необхідне колективне звернення в певні інстанції?

    • у процесі складання освітньої програми ми надамо можливість для Вашої дитини лише у тому разі, якщо у Вашому класі набереться не менше 8 учнів, щоб ми могли відкрити факультатив.
      Стосовно басейну, триває пошук усіх можливостей для його завершення. Ніхто не забув про завершення, однак, як завжди, на заваді стало непередбачуване – Covid-19,який призупинив дію програми фінансування подібних об’єктів. Тому надія є.

Коментування недоступне.