Майбутнє людства в руках юних дослідників

Для учнів 1-Б класу 19 тематичний день «Ми – дослідники. Ми – винахідники» запропонував дітям ще раз пригадати органи чуттів та задіяти їх у дослідженнях і спостереженнях.  Відгадування загадок, співвіднесення предметів з органами чуття, спостереження за об’єктами навколишнього світу за допомогою органів чуття – усі ці вправи мотивували школярів бути уважними до себе та берегти своє здоров’я. Учні розмірковували та вчилися бути толерантними і милосердними до людей з обмеженими можливостями.
Ключове питання «Чи можна бути дослідником в наш час?» пробудило бажання бути винахідниками і спонукало розгадувати анаграми.    Співставляючи винаходи людей із об’єктами довкілля, які надихали на відкриття, школярі зрозуміли, що наймудріший винахідник – це природа. Учні прийшли до висновку, що процес винахідництва триває завжди, тільки треба шукати ідеї та можливості. Тому впродовж тижня наші школярі пропонували свої ідеї та пояснювали, чим вони будуть корисні для суспільства.

Під час опрацювання теми, учні досліджували об’єкти навколишнього світу за допомогою органів чуття, вивчали принцип невидимого чорнила,  досліджували під мікроскопом лапку мухи. За процесом зрощення квасольки діти спостерігали впродовж тижня. Результат не забарився: квасолинки випустили корінчики. Учні зрозуміли, що для проростання рослин необхідні умови – тепло, світло, вода. З захопленням  складали машини майбутнього з магнітних конструкторів.

Отже, завданням тижня було не тільки навчити дітей спостерігати за об’єктами навколишнього світу, робити висновки та узагальнювати результати власних спостережень, а й формувати в учнів вміння дослідницької діяльності та навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.